Преминете към основното съдържание

Подуване на корема: основни причини и ефективни решения

4 прости съвета за справяне с проблема

Подуването на корема е много често срещан проблем. Причините може да са няколко - преяждане, бърз обяд на крак, нездравословна вечеря с мазни храни, функционални нарушения на червата (производство на стомашна киселина и ензими, които се появяват по време на стрес), заболявания на храносмилателната система. При жените подуването на корема може да бъде и симптом за наближаване на менструацията. Между другото, според статистиката, жените са много по-склонни да се оплакват от подуване на корема, отколкото мъжете. Къде грешим?

Трите най-често срещани грешки

  • По-малко бобови растения!
  • Не е изненада: бобът е на върха в списъка с храни, които предизвикват подуване. Те съдържат захар (олигозахарид), която човешките храносмилателни ензими не могат напълно да унищожат, така че бактериите в нашите черва започват да я ядат, като в този процес произвеждат газове.

  • По-малко газирани напитки!
  • Невероятно, но факт - в газирана вода има газ. А това означава, че консумирайки газирани напитки, значително увеличавате риска от подуване на корема. Като цяло ситуацията е приблизително същата като с бобовите: те също така увеличават растежа на бактериите, защото съдържат огромно количество изкуствени подсладители, които осигуряват условията за бактериите да живеят и да се размножават в червата. Алкохолните газирани напитки в този смисъл са също толкова вредни, колкото и безалкохолните (включително и любимото ни шампанско!).

  • Без дъвка!
  • Тук всичко е просто: прекалената любов към дъвките увеличава риска от поглъщане на излишен въздух и в резултат на това води до отделянето на омразни газове вътре в корема.

    Как да предотвратим подуването на корема?

  • Започнете деня си с ананас или папая. Тези плодове съдържат естествени храносмилателни ензими (бромелаин и папин), които помагат на тялото ви да смила храната и по този начин да се намали подуването на корема.
  • Добавете магданоз и аспержи към салатата. Надут стомах може да означава и голям прием на натрий, който задържа вода. Можете да се отървете от излишната вода в организма с помощта на магданоз или аспержи, които са универсални диуретици. Те са богати на калий и ще помогнат за регулирането на нивата на натрий в организма.
  • Яжте бавно. Постарайте се да имате нормална обедна почивка. Бързото и припряно хранене води до поглъщане на големи количества въздух, което увеличава подуването.
  • Консумирайте храни с пробиотици. Кисело мляко, мисо супа, кисело зеле и други храни с пробиотици трябва да присъстват редовно в менюто ви, за да се поддържа чревната микрофлора.
  • messages.loading
    Горе
    ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser