Преминете към основното съдържание

Полезно ли е овесеното мляко за вас?

Нерядко сме чували мнения за това дали и за кого е полезно млякото.Но освен от животински произход, днес вече консумираме и немалко растителни млека. Има ли вече по-добро мляко от познатите ни от векове?

Бадемово, соево или мляко от кашу... трудно може да се следят всички новости около млякото и да се знае дали и за кого разновидностите на древната напитка са полезни. Овесеното мляко е едно от най-модерните на пазара на здравословни продукти днес. Но как точно се получава мляко от овес и добра алтернатива ли е то на кравето мляко или на другите млека от животински произход? Ето какво казват специалистите.

Какво представлява овесеното мляко?

Овесеното мляко е течността, която остава, след като овесени ядки се накиснат във вода, пасират в блендер и се прецедят през фина цедка или тензух. Процесът на приготвяне на овесено мляко е подобен на този на бадемовото или млякото от кашу, но овесът обикновено дава мляко, което е по-кремообразно в сравнение с другите ядкови разновидности на напитката.

Не е особено трудно да си приготвите овесено мляко у дома, но може да го купите и от магазина. В 220 мл от продаваните овесени млека има около 120 калории, 3 г протеини и 5 г мазнини. За сравнение, в същото количество пълномаслено краве мляко има около 150 калории, 8 г протеини и 8 г мазнини.

Здравословно ли е овесеното мляко?

Отговорът на този въпрос е по-скоро утвърдителен. Овесеното мляко съдържа разтворими фибри, поддържат усещането за ситост по-дълго време, намаляват холестерола и могат да стабилизират нивата на кръвната захар. Освен това самият продукт не съдържа холестерол или наситени мазнини.

Има само едно предупреждение – всичко това е вярно за неподсладеното овесено мляко. Според експертите здравословната напитка е тази, която осигурява хранителни вещества и няма добавена захар, или има, но много малко.

Овесеното мляко в сравнение с другите млека

В сравнение с кравето и соевото мляко, то има по-малко протеини, но спрямо бадемовото, кокосовото, оризовото и млякото от кашу, овесеното е по-богато на протеини. Овесеното мляко е с едно от най-високите съдържания на въглехидрати сред растителните видове млечна напитка, но пък в него има по-малко мазнини, ако го сравним с другите ядкови млека. Овесеното мляко съдържа далеч по-малко наситени мазнини от кокосовото.

Добра идея ли е да заменим кравето мляко с овесено?

Определено диетолозите препоръчват овесената напитка да се консумира като млечна алтернатива. Тя е особено подходяща за хора, които имат алергия към ядки или соя. Според специалистите овесеното мляко е чудесен избор за хора, които търсят напитка с ниско съдържание на наситени мазнини. Овесеното мляко се препоръчва и на хора, които обичат да пият краве мляко, но страдат често от газове и подуване на корема, което може да са симптоми на непоносимост към млечни продукти.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser