Преминете към основното съдържание

Произведено в Япония: какво е японска диета?

Не само суши!

Днес, сред цялото разнообразие от диети, всеки може да избере тази, която му допада. Японската диета е особено популярна и с нея за две седмици, без да гладувате, може да свалите до 8 килограма от теглото си.

Ето какви саосновните правила на японската диета.

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ЯПОНСКАТА ДИЕТА?

Преди всичко трябва да е ясно, че самите японци изобщо не смятат своятаежедневна балансирана храна за диетична. За тях това е обичайната им система за хранене, която им помага да останат здрави и млади (според статистиката Япония има най-висока продължителност на живота и нисък процент на страдащи от затлъстяване жени).

Така че при японската диета не става дума за любимите морски дарове, суши и сосове, а за здравословно и балансирано хранене. В основата на всички ястия е протеинът, както и липсата на месо и млечни продукти. Освен това в японската култура практически няма десерти, японците заменят „сладките“ с плодове. И още нещо важно: японците имат много специална връзка с храната и храненето - красиво сервирана храна, малки порции, само пресни продукти, задушаване и други тайни, съставляващи цяла философия.

КАКВО МОЖЕ ДА СЕ ЯДЕ

Ориз

Малка порция ориз се включва дори в закуската. В ориза има малко мазнини, но достатъчно въглехидрати, които са необходими за засищане и задоволяване на глада. Японците готвят ориза без растителна мазнина и масло - това е важен момент.

Риба

Сьомга, риба тон, пъстърва, сардини и херинга – предпочитани са по-мазните видове. Рибата е основенизточник на Омега-3, която влияе положително върху състоянието на костната и сърдечно-съдовата система, а също така подобрява и мозъчната дейност.



Зеленчуци
Японците са "обсебени" от зеленчуците. Нито едно хранене не минава без 4-5 варианта на зеленчукови ястия, които най-често се задушават на пара.



Яйца
Ненаситените мастни киселини, открити в яйцата, помагат в борбата с хроничните мастни натрупвания.



Зелен чай
Освен че премахва токсините и шлаките, зеленият чай нормализира кръвното налягане и препятства възпалителните процеси. Но с него не бива да се прекалява - не се препоръчва да пиете повече от 1,5 литра на ден.


ПРАВИЛА НА ЯПОНСКАТА ДИЕТА

За целия период на диетата трябва напълно да забравите за сол и захар.
  • Ястията се сервират на много малки порции (приблизително 200 г на хранене), за да утолите глада с 80% („Яж само когато си гладен“, казват японците).
  • Никаква мазнина и пържене - храната може да бъде самоприготвена на пара или варена.
  • Обичайните 5-6 хранения ще трябва да бъдат намалени до три. Без похапвания помежду им.
  • Дневният минимум вода за пиене е литър и половина.

РЕЗУЛТАТ

Японската диета е с продължителност 14 дни. За това време, поради значително намалените въглехидрати и високото съдържание на протеини, ще загубите поне пет килограма.

ПРОТИВОПОКАЗАНИЯ

Не са много, но ги има. Диетата е противопоказана за бременни жени, хора с бъбречни и чернодробни заболявания,нарушения на сърдечно-съдовата система, гастрити и язви.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser