Преминете към основното съдържание

„Противораковата" диета на Будвиг: плюсове и минуси

Съставете си здравословен хранителен режим

Тази диета е разработена от германския лекар Йохана Будвиг в средата на миналия век като допълнително лечение на рак. Режимът за хранене включва ежедневна консумация на извара с ленено масло и мед, плодове, зеленчуци и пълно изключване на добавената захар, рафинирани зърнени храни и преработени храни.

Д-р Будвиг била убедена, че подобна диета ще помогне да се предотврати развитието и разпространението на раковите клетки при вече болни хора, както и ще способства за превенцията на онкологични заболявания. Съвременната наука поставя под съмнение ефективността на диетата в борбата с рака, но режимът може да има благоприятни ефекти върху здравето като цяло.

От какво се състои менюто?

Основният компонент на храненето трябва да се състои от пълномаслена извара, нерафинирано ленено масло и мед. Всеки ден трябва да ядете 120 г извара и 60 мл масло. Също така планът за хранене включва набор от зеленчуци и плодове в неограничени количества. От плодовете - ябълки, портокали, банани, киви, праскови и всички горски плодове, от зеленчуците - броколи, зеле, краставици, домати, моркови и спанак. Освен това са разрешени бобови растения, натурални плодови сокове, ядки и семена, както и пълномаслени млечни продукти като кисело мляко, кефир и прясно мляко. В допълнение към лененото масло диетата включва и използването на екстра върджин зехтин.

Най-противоречивият момент, поради който диетата има много противници в професионалната общност, е рязкото ограничаване на употребата на месни продукти и яйца. Постните меса и яйцата са богати източници на протеини и витамини от група В. Тяхното ограничение може да провокира дефицит на важни вещества, ако не се набавят от други храни. Д-р Будвиг препоръчва да се откажете напълно от свинско и черупчести и да се ограничи употребата на пилешко и говеждо месо до 1-2 пъти седмично.

Какво да изключите от храненето си?

Всички видове добавена захар, полуфабрикати, месни деликатеси и преработени храни попадат под абсолютната забрана. Освен това трябва да се откажете от рафинираните зърнени храни и всички продукти, приготвени от бяло брашно, всички видове соеви продукти, краве масло и фаст фуд.

Как работи режимът?

Както бе споменато по-горе, съвременната наука поставя под въпрос ефективността на диетата в борбата срещу рака, но подобен хранителен режим може да донесе редица неоспорими ползи за здравето. Диетата на Будвиг е богата на ненаситени омега-3, -6 и -9 мастни киселини, които подпомагат сърдечно-съдовото здраве, укрепват стените на кръвоносните съдове и стимулират мозъчната дейност.

Плодовете и зеленчуците, както и растителните масла, са отлични източници на антиоксиданти. Те се борят със свободните радикали, предотвратяват възпалението, забавят стареенето и подобряват състоянието на кожата. Много храни от диетата са богати на витамини А, С и Е, които са необходими за укрепване на имунната система и предотвратяването на редица заболявания.

Въпреки че първоначално диетата на Будвиг не е била насочена към сваляне на килограми, ограничаването на захарта, наситените мазнини и преработените храни води до отслабване. Най-важното е да не забравяте, че подобен режим предполага доста сериозни ограничения, които могат да провокират дефицит на вещества, необходими на организма.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser