Социално-културният проект на Академията за мода „Вечери на стила“ организира финалното си събитие за изминаващата година. В столичната галерия „Милениум“ ценителите на модата се насладиха на предложенията на дизайнерите, които бяха посветени на темата „радостното облекло“. Водеща на партито беше Екатерина Свечева – лице на „Златна игла 2022“, инфлуенсър и топмодел.
В своето слово проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, изтъкна: „Езикът на модата, подобно на езика на тялото е толкова могъщ, толкова многообразен и въздействащ, че трудно може да се сравни с каквото и да било друго средство за комуникация. А радостното облекло, е онази дреха, която символизира празника и поезията на нашата душа. Кой определя дали едно облекло е радостно или не? Несъмнено – ние, всеки един от нас, защото собствената ни индивидуалност решава дали цветовете са пъстри и свежи, или минорни и монохромни, силуетите – екстравагантни или класически, а кройките – артистични или конвенционални. Радостното облекло е заредено с много страст, с богата и положителна емоция, а също – със закачливост и кокетство. То показва и издава по един вълнуващ и завладяващ начин, че сме живи същества от плът и кръв, а не роботи или зомбита. Радостното облекло е част от фестивала на нашия живот!“.
Във вечерта, посветена на радостното облекло, бяха показани няколко тематично издържани произведения на тазгодишните носители на „Златна игла“ – Радослава Лазарова, Радостина Долапчиева, Ирен Велковски, Пламена Мишева и модна къща „Andrews“. Участие взе и модният бранд „Aure“.
Радостина Долапчиева – дизайнер на модна къща „Алегра“ и два пъти носител на „Златна игла“, даде началото на модното ревю, като предложи модел „Мери-Ан“, който е изработен е от фин италиански тюл и 3D цветя, които са в преливащи нюанси на опушено лилаво, бледо розово, мента и бяло. Корсетът е с ръчно направени чупки, а в полата са включени и бляскави частици.
Пламена Мишева, дизайнер на модния бранд „Papena”, носител на „Златна игла 2022“ в категория „Най-добър млад дизайнер“ заложи на семейните традиции, като представи аутфит, състоящ се от ръчно изрисуван с коледни мотиви суитчър, който е подходящ както за него, така и за нея, даже и за малчуганите. За мъжката аудитория бе подготвила черно худи, но този път бе изрисуван един от любимите филмови герои, а именно „Жокерът“. Към него бе прибавена вълнена жилетка за по-студените дни, която отново беше с ръчно нарисувани мотиви, и черен панталон.
Модната къща за 2022 – мъжка мода, а именно „Andrews“, презентира костюм, който е носител на мисията за изграждане на естетически вкус на мъжа и е част от колекция 2023.
Ирен Велковски – дизайнер на модния бранд „Maison Estrella” и носител на „Златна игла 2022“ в категория „Уникална мода“, заложи на рокля „Амалия“, изработена от копринен жакард в типичните кралски цветове от синьо, червено и, разбира се,златен и сребърен лурекс.
Модният бранд „Aure“ представи рокля,чийто принт акцентира върху флорални мотиви, на фона на един от водещите за сезона цветове PANTONE - Rose Violet: 17-2624 - ярък и магнетичен. Това розово е жизнено и бликащо от енергия, олицетворяващо идеята за Dopamine dressing - избор на дрехи, които да подпомогнат доброто настроение, не само през топлите месеци.
Модното ревю завърши с предложение на Радослава Лазарова – дизайнер на модния бранд „Блинк“, трикратен носител на „Златна игла“ и дизайнер за 2021, като презентира булчинска рокля „Аврора“, състояща се от корсет с дълбоко V-образно деколте и пола с джобове. Акцентът бе в деколтето - богата украса с перли и мъниста в 3D вариант. В талията присъстваше женствено конструктивно срязване, както и ръчно моделирани плохи. Тоалетът беше в цвят слонова кост, а материята „атлаз“. Аксесоарите включваха ръкавиците без пръсти, които са направени от френска дантела на точици, както и дълъг воал с перли за разкош. Тоалетът беше представен от Вероника Стефанова – Мис Свят България 2017 и лице на „Златна игла 2021“.