Преминете към основното съдържание

Райска ябълка: кой трябва да я добави в менюто си и защо?

Райската ябълка е диетичен продукт, съдържа малко калории и затова може да бъде отличен десерт или закуска за тези, които спазват диета

Райската ябълка е богат източник на антиоксиданти. Съдържа витамини А и С, както и голямо количество каротеноиди (придават му ярък цвят). Антиоксидантите са необходими на организма за защита на клетките от увреждане от свободните радикали и скрити възпалителни реакции. Освен това тези активни вещества са в състояние да забавят стареенето, да предотвратят появата на бръчки и да предпазят кожата от вредното въздействие на ултравиолетовото лъчение.

Плодът има благоприятен ефект върху работата на стомашно-чревния тракт, поради ниското си съдържание на киселина, не дразни стомашната лигавица и следователно е безопасен за хора с гастрит или язва. Но хората с диабет трябва да бъдат по-внимателни - въпреки ниското съдържание на калории, райската ябълка съдържа голямо количество захар.

Благодарение на съдържащите се в нея редица полезни минерали, райската ябълка осигурява профилактика на сърдечно-съдови заболявания, укрепва на стените на кръвоносните съдове и намалява риска от атеросклероза. Витамин С и цинк в плода го правят отличен имуностимулатор, което е особено важно през студения сезон.

Ако сте предразположени към подуване, райската ябълка ще ви помогне да се справите с проблема, тъй като има диуретичен ефект и съдържа калий и магнезий, необходими за правилния воден и електролитен баланс на тялото. Райската ябълка е диетичен продукт, съдържа малко калории и затова може да бъде отличен десерт или закуска за тези, които спазват диета. Но внимавайте с количеството – вече споменахме за високото съдържание на захар.

Има много вкусни и здравословни начини да добавите райска ябълка към менюто си - може да я консумирате самостоятелно, да я добавяте към различни салати, смутита и дори да се поставите върху препечен хляб. За целта запечете пълнозърнест хляб във фурната, нарежете райска ябълка на филийки и добавете всякакви съставки, които харесвате - спанак (за осигуряване на двоен заряд на антиоксиданти) или, например, круша и рикота (за да превърнете ястието в истински десерт).

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser