Преминете към основното съдържание

Разбиваме митовете за коремните мускули

Три истини и лъжи за оформената коремна преса
© Instagram/fitnessgirlsmotivation

Упражнявайте се редовно? Не! Спазвайте диета? Не! Мъжете по-лесно оформят релефа на коремните мускули? Да!

Изразен релеф на коремните мускули е желанието на повечето хора, които тренират редовно. За съжаление не винаги е справедливо, но понякога тези мускули най-ефективно се оформят на масата. До голяма степен качествената коремна преса зависи от това с какво именно се храните, а не как тренирате. Ако имате много подкожна мазнина, много вероятно е да тренирате и да имате коремни мускули, но да не се виждат. Тогава е без значение колко сте работили върху тях. Първото нещо е да стопите мазнините на повърхността.

Ниско съдържание на въглехидрати

Мит е, че диетата без въглехидрати помага за оформянето на коремните мускули. Въглехидратите са необходими за нормалното функциониране на метаболизма. Трябва да се прави разлика между въглехидратите и захарите, които се намират в хляба и в пакетираните храни, или които са неразделна част от тестените изделия.

Диетата с ниско съдържание на въглехидрати може да помогне да контролирате глада и да да задържате по-малко вода в организма, но като цяло е негативно да ги изключите от храненето си. Избягвайте сладкиши, сладки и газирани напитки, тестени закуски и храни от бяло брашно.

Мъжете по-лесно оформят коремни мускули

Частично е вярно, защото жените имат повече телесни мазнини, докато мъжете са с повече мускулна маса, освен това метаболизмът им позволява да изгарят по-бързо калориите.

Това, че високата интензивност на кардио упражненията помага за изгаряне на мазнините около корема е един от класическите митове. Високата сърдечна честота помага за изгаряне на мазнини, ако е по време на интервални тренировки и само, ако е в комбинация с правилно хранене.

Мускулите и силата са едно и също

По тази логика хората, които са с оформени мускули, трябва да са силни. Но не е точно така – доказателство са децата между 7 и 9 години: те имат изразена мускулатура, но не са силни. Да поддържате и тренирате мускулите на корема е препоръчително за всеки, защото тези мускули предотвратяват други травми. Да се оформят коремните мускули е едната част на тренировките. Истинската работа предстои след това - поддържането им изисква дисциплина и воля.

Трябва да се съобразявате с целта си, с природния ритъм на тялото, да се придържате към диета със зеленчуци, бяло месо, пилешко, пуешко, риба тон и да се ограничавате от бял ориз и тестени храни. Запомнете: коремните мускули не са постоянна величина, а изискват постоянни тренировки за поддържане.

Автор Люба Вангелова 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser