Преминете към основното съдържание

Развенчаваме 4 мита за здравословния начин на живот

Вижте кои правила са безполезни
© iStock

Факт, първата асоциация, когато чуем „здравословен начин на живот“ е тенденция. Не всички, но повечето правила за здравословен начин на живот наистина дават прекрасни резултати. И все пак продължават да съществуват разни митове, които е добре да опровергаем.

Здравословният начин на живот гарантира ежедневие без болести, красива фигура и свеж вид. Но редица правила са безполезни сами по себе си.

#1. Свежите сокове винаги са добра идея.

Хората искрено вярват, че пресният сок е източник на здраве, особено на закуска. Това обаче не е вярно. Като концентрирана субстанция, прясно изцеденият сок съдържа плодови киселини, които дразнят стомаха. Например изцеденият ябълков сок в бутилка е равностоен на 3-4 ябълки. Едва ли бихте изяли такова количество, ако не е под формата на сок. Освен това сокът е лишен от влакната, които са полезни за храносмилането. Вместо сок, по-добре е да приемате плодовете цели.

#2. Два пъти годишно трябва да се приема мултивитаминен комплекс.

Много жени са възприели като закон два пъти в годината да приемат витамини, което обаче се оказва безполезно. Причините са две: първо, тялото трудно асимилира наведнъж много витамини и минерали. И второ, далеч не всички витамини са ви необходими. Работата е там, че балансираната диета, която съдържа всички основни елементи на храната, осигурява на организма по-голямата част от нужните му витамини. Ето защо трябва да пиете само тези витамини, от които имате нужда. Изключение може би правят случаите, в които спазвате строга диета, много тренирате или сте под стрес.

#3. Не трябва да ядете жълтъци.

По-рано се приемаше, че холестеролът, който се съдържа в яйчния жълтък не е полезен. Към днешна дата обаче това се оказва мит. Като цяло холестеролът в храните не оказва особено влияние на холестерола в кръвта. Например холестеролът се образува в 80% от черния дроб, надбъбречните жлези, червата и яйчниците при жените. Само 20% от него постъпва с храната. Ако се храните правилно и не злоупотребявате с алкохола, холестеролът няма да се превърне във „вреден“, а ще изпълнява своите основни функции.

#4. След 18 ч. не поглеждайте към хладилника.

Години наред много хора спазват правилото да не се хранят вечер, за да запазят фигурата си. Но основният залог за красива фигура е бързият метаболизъм – той е като дървото за огъня. А това „дърво“ в случая е храната. Ето защо не е важно дали сте се хранили последно след 18 ч вечерта, а е по-важно да осигурите поне 3 часа пауза между храненето и съня. Т.е. кога ще бъде последното хранене за деня зависи изцяло от личния ви график.

Автор Люба Вангелова

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser