Преминете към основното съдържание

Скачане на въже: най-достъпният начин да влезете във форма

Скачането на въже или, както още го наричат – скипинг, е лесен и много достъпен начин да влезете във форма. Подхожда на всички без изключение и, което е хубаво, не изисква финансови разходи.

Какво е скипинг

Скипингът е познатото на всеки от нас скачане на въже. Подценявано в детството, забавлението днес е модерен начин за пълноценна кардио тренировка. Скачането ще помогне не само да отслабнете, но и да укрепите сърцето, кръвоносните съдове, дихателната система и да развиете издръжливост.

15 минути скипинг на ден ще подобри кръвообращението, ще ускори метаболизма и процеса на изгаряне на мазнини, а също така ще помогне за тонизиране на мускулите на ръцете и краката. Един час интензивно скачане на въже изгаря средно около 700 калории.

Екипировка

За скачане ще ви трябват удобни дрехи, за предпочитане стегнати (за да не се закачат за въжето) и покриващи тялото (за да се сведат до минимум възможните наранявания), маратонки за тичане (те са най-удобни за подобно занимание) и самото въже.

Въжетата за скачане са гумени и от мека пластмаса. Първите са евтини, много лесни за намиране, подходящи както за начинаещи, така и за спортисти, но от удара им могат да останат ожулвания и белези. Вторите са по-скъпи, също много често срещани, но не са подходящи за всеки. Ще трябва да свикнете с тях, тъй като пластмасата е много по-лека от гумата, което означава, че ще трябва да въртите въжето с голямо усилие. Но това си има плюсове – калориите ще горят много по-бързо. Има и разлика във въжетата по отношение на тежестта на дръжките: колкото по-тежки, толкова по-голямо ще е натоварването в мускулите на ръцете.

Важна роля играе дължината на въжето. Твърде дългото или твърде късото може да причини не само охлузвания, натъртвания и дискомфорт, но и изкълчвания на глезените и ръцете. За да изберете дължината, използвайте следната техника. Вземете по една дръжка във всяка ръка, стъпете на средата на въжето с крака и повдигнете дръжките нагоре. Правилната дължина е, когато дръжките достигнат средата на гърдите.

.Как да скача правилно

Да, точно така – правилно. Наученото по време на училищните уроци по физическо възпитание няма да е достатъчно. Има различни упражнения за трениране на различни мускулни групи.

  • Загрявката с въже е подходяща както преди други видове спортни дейности, така и преди тренировка по скипинг. Извършвайте нормални вертикални скокове за минута и половина със скорост не повече от 80 оборота в минута.
  • Опитайте да скачате със смяна на краката. Редувайте скокове на левия и на десния крак. Това упражнение може да продължи от две до 5 минути на всеки крак.
  • За засилена тренировка на прасците и бедрата, опитайте да скачате с полусвити крака. Регулирайте дължината на въжето до оптималната и започнете да скачате, без да изпъвате краката си. Продължете да скачате за 3-5 минути в зависимост от нивото на вашата издръжливост. Скоростта не трябва да надвишава 80 оборота в минута.
  • messages.loading
    Горе
    ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser