Преминете към основното съдържание

Сладко, но здравословно: това са 7-те най-добри алтернативи на захарта

Как да хапваме сладко без да вредим на организма си

Това, че рафинираната захар не е полезна за нашия организъм, вече не е тайна. Дори да спазвате здравословна и балансирана диета, едва ли е възможно да се откажете от подсладители. За щастие има естествени алтернативи на захарта, които не само оказват по-положителен ефект върху организма ни, но и са полезни за фигурата, защото имат значително по-малко калории от конвенционалната захар.

7-те най-здравословни алтернативи на захарта

1. Земен бадем

Земният бадем, известен още като тигрова ядка, има вкус, подобен на лешник, но е много по-сладък. Тигровата ядка е подходяща и за хора с алергии към ядки. И не само това: богата е на фибри, които стимулират храносмилането и снабдяват организма с енергия за дълго време. Обикновено се предлага смлян и може да се използва като подсладител в смутита, яхнии, сладолед, мюсли и при печене.

2. Захар от кокосов цвят

Кокосовата захар се прави от нектара на кокосовата палма. Тя е известна със своя нисък гликемичен индекс и гарантира бавно и стабилно, а не бързо повишаване на нивата на кръвната захар. Това означава, че не усещате неудържим глад. Естественият прах от кокосовата палма има вкус на карамел и съдържа много здравословни елементи като желязо, цинк, калций и калий. Производственият процес обаче е много сложен, така че цената съответно е висока.

3. Захар от фурми

Обичаме фурми! Те са много сладки и в същото време здравословни и затова се използват и като естествен подсладител. За направата на захар от фурми плодовете първо се сушат и след това се смилат, така че да се запазят ценните витамин В6, желязо и магнезий. Финият прах не се разтваря в чай или кафе, но може да се използва много добре като заместител на кафява захар (в съотношение 1: 1).

4. Сироп от агаве

Сиропът от агаве са произвежда от южноамериканското растение агаве. Той има значително по-нисък гликемичен индекс от захарта и почти няма ефект върху нивото на кръвната захар, но съдържа много фруктоза, поради което този подсладител трябва да се консумира умерено. Светлият сок прилича на мед - но внимавайте, той е много по-сладък и ви трябва по-малко количество при подслаждане.

5. Брезова захар

Брезовата захар, известна още като ксилитол, е естествена гранулирана захар. Получава се от дървесината на брезата и се предлага в повечето био магазини. Особеното при него: ксилитолът помага за предотвратяване на зъбен кариес - затова веществото се съдържа и в много дъвки. Брезовата захар е почти толкова сладка, колкото нормалната захар, но има само 60 процента от калориите. Предлага се на прах, така че може да се използва за готвене и печене. Внимание: брезовата захар е отровна за някои животински видове, като кучета и котки!

6. Стевия

Стевията се счита за една от най-добрите алтернативи на захарта, тъй като подсладителят поддържа преди всичко функцията на щитовидната жлеза, която е важна за целия организъм. Изисква се известно време да свикнете с вкуса й, тъй като има горчив послевкус. Стевията е особено сладка и затова се използва много по-малко количество, отколкото от нормалната захар. Захарният заместител се предлага в течна форма, като прах или като таблетки и може да се използва и за печива, защото издържа на температура до 200 градуса по Целзий.

7. Оризов сироп

Светло жълтият, гъст оризов сироп се прави от оризово брашно и вода и се счита за веган алтернатива на меда. По отношение на вкуса обаче напомня повече на карамела. Оризовият сироп е с много ниско съдържание на фруктоза и е подходящ и за хора с различни хранителни непоносимости.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser