Преминете към основното съдържание

Спортувайте умно!

Вече не трябва да се потите до безсилие в залата, а да действате умно, постигайки впечатляващи резултати. Само следвайте нашите съвети
© iStock

Кратко и интензивно

Без извинения – 15 минути са напълно достатъчни за една добра тренировка. Наистина! „Ползите не идват от обема, а от нивото на интензивност“, казва треньорът Кристи Годсо, която препоръчва силно интензивна интервална тренировка. „Комбинацията между кратки силови тренировки и почивка е оптималната формула за изгаряне на мазнини, красиви и издължени мускули и тонизиране на цялото тяло“, завършва тя.

Примерна тренировка:

  1. Бягане на място – 3 минути.
  2. Високо вдигнати колене – 2 минути.
  3. Клякания – 1 минута.
  4. Клякания със скок – 1 минута.
  5. Задни кръстосани напади – 1 минута.
  6. Лицеви опори – 1 минута.
  7. Катерач – 30 секунди.
  8. Планк – 1 минута.
  9. Бърпи – 1 минута
  10. Ходещ планк – 1 минута.
  11. Скокове с високо вдигане на коленете – 30 секунди.
  12. Странични планкове – по 30 секунди за всяка страна.
  13. Глутеус мост – 1 минута.

Смях вместо тренировка

Фразата „смях от сърце“ вече придобива друго, доста по-спортно значение. Скорошни изследвания показват, че смехът намалява количествата на хормона на стреса кортизол, който в големи дози увеличава обиколката на талията. Дори престореният смях намалява нивата на кортизола с близо 40%! Затова гледайте на смеха като на горяща мазнините, оформяща талията и облекчаваща стреса тренировка.

Слънчево изгаряне

Но не на кожата, а на излишните мазнини. Даваме ви още една причина да излезете навън и да приемете необходимата дневна доза витамин D именно от слънцето. Според британско изследване дневният прием на 1000 IU витамин D значително намалява мазнините в тялото. Само за 12 седмици участниците в проучването се разделили средно с 2.7 кг, докато тези, които приемали пласебо, свалили само 0.4 кг. Един обикновен кръвен тест може да покаже дали страдате от дефицит на витамин D. Ако това се окаже вярно, приемайте малки дози под формата на хранителни добавки и не забравяйте разходките на слънце. А защо не комбинирате полезното с приятното и не излезете да спортувате на слънце?

Знаете ли, че целунатата от слънцето кожа на ръцете и краката ги кара да изглеждат по-слаби? 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser