Преминете към основното съдържание

Създайте си ритуали, за да се чувствате добре

Ритуалите за разтоварване не са лукс, а необходимост
© iStock

Понякога са нужни малко усилия, за да се почувстваме по-добре. Ритуалите за разтоварване не са лукс, а необходимост.

Организмът ни се ръководи от външни и вътрешни ритми. Дали става въпрос за дишане, сърдечен ритъм или мозъчни вълни, продукция на хормони през деня и през нощта – в идеалния случай ние живеем винаги в един и същи ритъм. Когато заради безсъние, претоварване с работа или други причини нарушим естествения си ритъм, вредим на важни регенерационни процеси в организма. Това води до постоянно чувство на напрегнатост, тревожност, дори остаряваме по-бързо.


ХРОНИЧЕН СТРЕС: 10 СИМПТОМА, НА КОИТО НЕВИНАГИ ОБРЪЩАМЕ ВНИМАНИЕ


Важно е да живеем в определен ритъм. Разбира се, доколкото е възможно. Това значи да ставаме и да лягаме по едно и също време, да имаме определени часове за хранене и най-важното – да планираме достатъчно време за почивка и разтоварване.


КРИВ ВИ Е СУТРИН ЦЕЛИЯТ СВЯТ? ПРАВЕТЕ ТЕЗИ 4 НЕЩА И ЩЕ СТАНЕТЕ... MORNING PERSON


Според изследванията най-добре ще се разтоварим с бавна музика, която успокоява пулса и дишането ни. Добре е да правим паузи в работата за около 5-10 минути за нещо приятно – едно упражнение от йога, един масаж на стъпалата, кратка разходка навън или просто малко да послушаме любимата си музика.

Сутринта започвайте с време за себе си – не ставайте от леглото в последния момент, а си предвидете 10-15 минути, в които можете просто да поседите и да си изпиете кафето или чая, без скролване в социалните мрежи. Имаме предложение и за вечерта. След натоварения работен ден си сипете чаша вино. Не е нужно да я изпивате цялата, защото целта е само да превключите на друг режим. Горещата вана с ароматни масла е следващата ни опция.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser