Преминете към основното съдържание

Тичате ли правилно?

Това е много важно, за да се предпазите от контузии
© iStock

С покачването на температурите все повече ни се иска да заменим задушната фитнес зала със спорт на открито. Тичането е най-лесният и ефективен начин да го направите. Не изисква да влагате средства в карта за посещения, а и може да се практикува (почти) навсякъде. Но... Както и при всеки друг спорт и тук има правила, които ще ви помогне да избегнете контузии.

Според треньора Лий Саксби е важно да спазвате само пет принципа, за да може тичането да е здравословно, а и да има видим резултат. Ето ги и тях:

1. Добрата стойка 

Дръжте горната част на тялото свободна, но не отпусната. В същото време е много важно да наведете гърдите леко напред, особено при изкачване на наклон. И не се люлейте наляво-надясно.

2. Стъпвайте леко

Никога не влагайте сила в стъпването, по-скоро подскачайте леко по време на тичане. Шумното бягане натоварва цялото тяло, но най-вече колената.


КАКВО ДА СПОРТУВАМЕ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА?


3. Правилно стъпване

То трябва да е първо на предната част на ходилото. „Разликата между ходенето и джогинга е, че при ходенето стъпваме първо на петата, а после на останалата част на ходилото, а при тичане първо стъпваме на пръстите и най-накрая на петата“, обяснява Саксби.

4. Натоварвайте се постепенно

Скасби обяснява, че времетраенето или разстоянието, на което тичане, не трябва да се увеличава с повече от 10% на седмица. Така ще избегнете рязко претоварване на тялото.

5. Точните обувки

Те са изключително важни. Вземете си маратонки, създадени специално за тичане, тъй като те са така изработени, че тежестта да се разпределя равномерно и да не се натоварват ставите.

 

 

Още по етикети

тичане , съвети , спорт
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser