Преминете към основното съдържание

Треньорът на звездите отговаря на един много важен въпрос

Рикардо Варгас съветва колко пъти седмично да тренирате
Целите на тренировките ви определят тяхната специфичност.
Целите на тренировките ви определят тяхната специфичност. © iStock

Рикардо Варгас живее и работи в Лос Анжелис и е любим треньор на много холивудски знаменитости. Той често е затрупван от въпроси за поддържането на здравето и тонуса на тялото, но един от тях ни струва, че интересува голяма част от жените и мъжете. На въпроса колко пъти седмично и колко дълго да тренираме, Рикардо отговаря така: „Зависи от това какъв резултат искате да постигнете!“

Има три основни цели според Рикардо и те определят спецификата на всяка отделна тренировка.

Рикардо Варгас, Рикардо Варгас

Тренирате, за да бъдете здрави и в кондиция

Ако просто искате да намалите холестерола и да изглеждате в добро здраве, не е задължително да наблягате толкова на оформяне на мускулатурата или поддържане на перфектна физика. Кардио тренировка с малки тежести е идеалният вариант за около 30 до 45 минути, 2 или 3 пъти седмично.

Тренирате, за да изчистите мазнините и да постигнете приятен релеф на мускулите

Ако искате да сте с добре оформени, но не големи мускули и да нямате мазнини по тялото си, вероятно няма да се разминете с едночасови високо интензивни тренировки, 3-4 пъти седмично. В този случай Рикардо горещо препоръчва статични упражнения с партньор (например седеж с опрян гръб в гърба на партньор), които напрягат силно всички мускули на тялото. Идеята на упражненията по системата табата е, да се напрягат всички мускулни групи до висок интензитет, което гори мазнини, а самото съпротивление изгражда мускулите. Не забравяйте обаче да възстановявате!

Тренирате, за да имате добре изразени и релефни мускули по цялото тяло

Ако искате да имате добре изразени и обемни мускули, значи трябва да поработите доста. Самият Рикардо отделя за тази цел минимум 10 часа седмично във фитнеса. Това означава приблизително по 2 часа за една тренировка. Всяка тренировка е посветена на определени мускулни групи – коремни, гръдни или др. Да имате повече мускули отколкото мазнини в тялото си, означава, че имате по-бърз метаболизъм, защото чистата мускулна маса изисква повече протеини и калории, за да се поддържа. Не забравяйте, че това изисква работа във фитнеса всеки ден. Изисква и много усилия! Не е лесно!

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser