Преминете към основното съдържание

Вижте пълната колекция на FENTY от Риана

Изпълнителката разчупва обичайния бизнес модел за модна линия

Рано сутринта на 23 май Риана дебютира първата колекция за новата си модна линия Fenty. Това беше исторически момент по няколко причини: това е първия път от 1987-та година насам, в който луксозният конгломерат LVMH стартира нова марка от нулата; Риана е първата небяла жена, която ще е изпълнителен и артистичен директор на марка-собственост на LVMH.

Въпреки това нямаше грандиозно ревю, която да отбележи този повод, или червен килим и Холивудски знаменитости - само интимно събитие в Париж, където първият магазин Fenty бе открит преди изобщо да има онлайн такъв. Нестандартното откриване повдигна много вежди, особено когато звездата на деня - Риана, закъсня с повече от 2 часа за презентацията си пред купувачите. А те, междувременно, са оставили значителни частни поръчки след самостоятелен близък оглед на колекцията. 

Риана предприема и друга смела стъпка - нейната линия ще пренебрегне сезонния календар като колекциите ще са готови за покупка директно от уебсайта, веднага след завършването им. За разлика от традиционните дизайнери и марки, Риана има силата да представи сътворенията си директно на 71,2 милиона последователи в Инстаграм (за сравнение, официалният профил на Шанел има 34,7 милиона). 

Изглежда всичко върви по добре обмислен план. Дали нейната линия ще окаже някакво забележително въздействие върху индустрията все още е тема на дебат, но нека поговорим за дизайна. Какво прави тази колекция толкова “Риана”, а не просто продукт на екип от модни ветерани и маркетинг експерти? Достатъчно ли е, че тя е мултиталант и последователите й биха платили от $200 до $2,000 за дреха от колекцията?

На пръв поглед това е нейният собствен стил: сексапилен, но стрийт, инспириран от обемните форми на хип-хопа, но женствен. Вписва се перфектно в стила и на сцената, и по улиците на Калифорния. Докато тя небрежно носи собствената си линия пред папараците от месеци, по-зорките очи забелязаха прилики на някои от аутфитите с тези на други известни дизайнери (структурираният деним на Том Форд, роклята-риза на Jacquemus). В крайна сметка, ако линията успее, това ще се дължи на дозата badass, с която познаваме изпълнителката, и която тя успешно е инжектирала в общия стайлинг и презентация на колекцията.

Една от стратегиите за линията, съдейки по думите на самата Риана, е достъпа до размери, които повечето марки не предлагат - като размер 14 в САЩ (XXL по интернационалните стандарти). Това е похвално, разбира се, и все пак, дрехите имат подчертано нахакан дух, който не би бил удачен в много ситуации (например работното място, за повечето от нас). А може би именно това е идеята на Риана, която неведнъж се е изявявала като моден революционер по време на кариерата си - да не чакаме за специален ден и специален повод, а да носим дрехите ѝ със самочувствие, когато пожелаем.

 

 

Риaна за Fenty

Галерия

Риaна за Fenty

Пълната първа колекция на FENTY от Риана, която дебютира на 23-ри Май.

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser