Преминете към основното съдържание

Висшата мода в цифри

Как е устроена най-затворената сфера на модата
Elie Saab Haute Couture пролет-лято 2018
Elie Saab Haute Couture пролет-лято 2018 © getty

Модните къщи нямат право да произвеждат колекции, докато не получат специално разрешение от Френската федерация на висшата мода. Самото определение за "висша мода" обаче е доста неясно. Още по-голяма е мистерията свързана с факта, че нито търговските марки, нито клиентите им разкриват детайлите за Haute Couture модата, включително рядко дават конкретни цифри.

Известни са, обаче, някои факти около най-затворената сфера в модната индустрия. 

Ето някои от тях: 

2 - минималният брой проби за клиента, съгласно правилата на Френската федерация по високи модни тенденции.

12 - броят на официалните къщи, участващи в седмицата на модата Couture Spring-Summer 2018, сред които са Christian Dior, Givenchy, Maison Margiela, Alexandre Vauthier, Alexis Mabille, Chanel.

15 - минималният брой служители на пълно работно време, установени от Френската федерация на висшата мода.

16 - броят на котюр клиентите на Jean-Paul Gaultier през 2009 г., според Vanity Fair.

50 - броят визии, които първоначално (според учредяването на Френската федерация на висшата мода) дизайнерите трябва да покажат в своето шоу. 

135 - броят часове, които средно се изразходват за създаването на една рокля Dior.

1 945 - годината, в която Френската федерация по мода е създала правила за ревютата за Haute Couture. Промени са направени през 1992 г.

4 000 - приблизителният брой купувачи в света. Около 200 от тях получават редовно визии от Haute Couture ревютата. 

6 000 - броят на часовете отнело за създаването на последната визия от колекцията Ralph&Russo пролет-лято 2016.

$50,000 - $300,000 - средната цена за рокля, според Би Би Си.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser