
Модните къщи нямат право да произвеждат колекции, докато не получат специално разрешение от Френската федерация на висшата мода. Самото определение за "висша мода" обаче е доста неясно. Още по-голяма е мистерията свързана с факта, че нито търговските марки, нито клиентите им разкриват детайлите за Haute Couture модата, включително рядко дават конкретни цифри.
Известни са, обаче, някои факти около най-затворената сфера в модната индустрия.
Ето някои от тях:
2 - минималният брой проби за клиента, съгласно правилата на Френската федерация по високи модни тенденции.
12 - броят на официалните къщи, участващи в седмицата на модата Couture Spring-Summer 2018, сред които са Christian Dior, Givenchy, Maison Margiela, Alexandre Vauthier, Alexis Mabille, Chanel.
15 - минималният брой служители на пълно работно време, установени от Френската федерация на висшата мода.
16 - броят на котюр клиентите на Jean-Paul Gaultier през 2009 г., според Vanity Fair.
50 - броят визии, които първоначално (според учредяването на Френската федерация на висшата мода) дизайнерите трябва да покажат в своето шоу.
135 - броят часове, които средно се изразходват за създаването на една рокля Dior.
1 945 - годината, в която Френската федерация по мода е създала правила за ревютата за Haute Couture. Промени са направени през 1992 г.
4 000 - приблизителният брой купувачи в света. Около 200 от тях получават редовно визии от Haute Couture ревютата.
6 000 - броят на часовете отнело за създаването на последната визия от колекцията Ralph&Russo пролет-лято 2016.
$50,000 - $300,000 - средната цена за рокля, според Би Би Си.