Преминете към основното съдържание

WELLNESS съвет: да коригираме нивата на кортизола

Как да „обуздаем“ хормона, отговорен за напълняването

Отпуската е така чакана от всички, но преди да изключим компютъра и да поемем към морето, ни очаква още толкова много работа – срокове за предаване на проекти, списъци с покупки, багаж, организиране на пътуването – милиони неща се трупът наведнъж и стресът ни е гарантиран. В такива моменти организмът се спасява като отделя шокови дози от хормона кортизол, който предотвратява загубата на захар. Повишените нива на кортизол водят до наддаване на тегло и множество други неприятни последици. По време на почивката имате чудесна възможност да забавите, да си починете и да се опитате сами да понижите хормона на стреса. Дали ще плувате всеки ден, ще карате колело, ще тичате рано сутрин по плажа, или ще сте редовно във фитнеса на хотела, спортът със сигурност ще ви помогне отново да се почувствате във форма. Но и тук има някои уловки.

Правилни тренировки

За тези, които твърдо са решили да започнат да живеят по-здравословно, спортът е отличен вариант за свободното време. Важно е да се отбележи, че нивото на кортизол е тясно свързано с физическата активност, а прекаляването с тренировки и гладът водят до нежелан ефект - загуба на мускулна маса и наддаване на тегло. За да избегнете това, важно е да следвате няколко прости правила:

 След тренировки с висока интензивност задължително си давайте няколко дни почивка;

 Консумирайте достатъчно калории;

 Спете поне 7-9 часа, това ще помогне за намаляване на стреса и ще контролира освобождаването на кортизола;

 След тренировка консумирайте въглехидрати и протеини;

 Практикувайте йога и медитация, за да се успокоите след интензивни упражнения.

Още по етикети

кортизол , стрес
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser