Преминете към основното съдържание

За диета изобщо не говорим, само поставяме разума преди емоциите

5 трика, с които да помогнете на тялото си и да не изпадате в истерия пред цифрите на кантара, сега или след време

© iStock

Организирайте кухнята си на принципа на таекуондо

Всеки има уникални хранителни и организационни навици, особено в кухнята. Но може да се възползвате от тези препоръки, като ги адаптирате. Кухнята е основен източник на съблазняване – семейството не е длъжно да се ограничава заедно с вас. Нито пък се налага да спирате да готвите изобщо. Просто отделете един рафт в хладилника за себе си и използвайте продуктите, за да приготвите храна за себе си, като не поглеждате към останалите.

Сменете локацията на малките изкушения

Сложете плодовете на видно място, а шоколадовите изкушения скрийте най-дълбоко в шкафа. Така може и да успеете да забравите за съществуването им. Колкото по-рядко виждате нещо, толкова по-малко мислите за него.

Реорганизирайте хладилника

Обикновено най-отдолу в хладилника поставяме плодовете и зеленчуците, а най-отгоре – сирене и колбаси. Променете това – продуктите, които трябва да консумирате, поставете така, че да са ви пред очите и лесно да ги откривате в хладилника. Ако този принцип противоречи на вашата логика, помислете от колко точно плодове се нуждаете, за да не остават излишни и за да на се налага изобщо да ги държите в хладилника.

Пийте вода, когато ви стане скучно или огладнеете

Много хора не осъзнават дали всъщност са гладни или са жадни. Други ядат, защото им е скучно или са под стрес. Подобно объркване може да се окаже критично за усилията ви да отслабнете. Научете се да различавате едното от другото. Ако не успявате, поставете до шоколада една бутилка вода и всеки път вместо към изкушението, посягайте към водата. Ако след неколкократното отпиване на вода все още се чувствате гладни, значи е време да хапнете нещо. Ако вместо нормална храна ви се иска да хапнете нещо от забранения шкаф с лакомствата, значи ви е скучно. Пийте вода в такива моменти.

Размерът има значение: ревизирайте порциите

За ефекта от това сте чували, но със сигурност малко от вас са го тествали. Често хората се „ориентират“ колко са гладни по това, колко големи са порциите им. А обикновено сме свикнали с голям обем в чинията си. Махнете големите чинии и оставете малките. Опитайте поне за седмица. Удължете и времето, в което се храните, и се опитайте да дъвчете по-дълго от обикновено.

Какво ни кара да посягаме към хладилника през час и как да се преборим с това?

Вижте повече

Какво ни кара да посягаме към хладилника през час и как да се преборим с това?

От сутрин до вечер, на хоумофис бюрото, на дивана с книга в ръка, а дори и пред телевизора - гладът ни тормози през цялото време

„Всичко е извън контрол, защо да се сдържам в храненето?“

Вижте повече

„Всичко е извън контрол, защо да се сдържам в храненето?“

3 начина да си върнем контрола поне върху храната, която консумираме

3-дневно меню, съобразено с принципите на чистото хранене

Вижте повече

3-дневно меню, съобразено с принципите на чистото хранене

Чистото хранене (clean eating) не изключва нито един от макронутриентите

Флекситарианска диета: примерно седмично меню

Вижте повече

Флекситарианска диета: примерно седмично меню

Не просто диета, а и начин на живот

Още по етикети

диета
messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser