Преминете към основното съдържание

За по-добър сън избягвайте...

... да пушите „една последна”, преди да си легнете
Никотинът е стимулиращо вещество, което води до безсъние, особено ако пушите, преди да си легнете. Той забавя заспиването и смущава циклите на съня. Изследвания показват, че пушачите прекарват много повече време в стадия на лекия сън, което ги кара да се будят по-рано поради усещането за недостиг. Техният сън не възстановява добре организма и умората се натрупва. Същото се получава, ако пушите електронни цигари, лула или пури. Пушенето усложнява състоянието на хората, страдащи от сънна апнея, и увеличава риска от хипоксия – недостатъчно въздух в белите дробове.

4 от 7

... да пушите „една последна”, преди да си легнете Никотинът е стимулиращо вещество, което води до безсъние, особено ако пушите, преди да си легнете. Той забавя заспиването и смущава циклите на съня. Изследвания показват, че пушачите прекарват много повече време в стадия на лекия сън, което ги кара да се будят по-рано поради усещането за недостиг. Техният сън не възстановява добре организма и умората се натрупва. Същото се получава, ако пушите електронни цигари, лула или пури. Пушенето усложнява състоянието на хората, страдащи от сънна апнея, и увеличава риска от хипоксия – недостатъчно въздух в белите дробове.

© iStock



Свързани статии
7 вредни навика, които ни състаряват

Някои от нашите всекидневни действия ни карат да изглеждаме с десет години по-възрастни. Да променим това!

Защо в понеделник се чувстваме по-изморени, отколкото в петък?

Не си мислете, че само вие започвате седмицата с чувство на пълно емоционално и физическо изтощение

Равенството между половете влияе на добрия сън

Притесненията при жените и работата при мъжете оказват неблагоприятно влияние върху качеството на съня

Какво е нужно за спокоен сън на детето

Когато някой спи сладък сън, използваме един симпатичен израз: „Спи като бебе“. Но защо тогава за много родители спокойният сън на детето остава само мечта? Оказва се, че причините за неспокойния детски сън са много.

Пролетната умора – как да я преборите (1 част)

Вече се уморихте да се чувствате постоянно уморени? Тогава оставете чашата с кафе (шеста за деня) и се вземете в ръце. Ето как.

15 съвета да спите по-спокойно

Имате проблеми със съня? Значи сте сред двайсетте милиона европейци, които нощем не могат да намерят покой. Едно нещо не трябва да допускате - да привиквате с приспивателни или с успокоителни таблетки.

10 предложения за по-лек живот

Да се чувстваме добре е лесно!

Какво не бива да правим преди сън

Добрият нощен сън е много важен за здравето!

Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser