Преминете към основното съдържание

Защо луксозните чанти са толкова плашещи?

И въпреки това продължават да бъдат купувани
© getty

Проучване на социолози от университета в Мичиган показа, че нашето отношение към луксозните стоки е много противоречиво - от една страна, искам да ги купим, защото са символ на статус, а от друга страна, те стават пречка в комуникацията с нови хора. 

След провеждане на няколко експеримента с различни групи хора учените установиха, че скъпите покупки често се оправдават от желанието да се впечатлят другите. В същото време, много хора заявяват, че би им било трудно да се сприятелят с такива, които показват богатството си. Изследователите вярват, че психологията на това явление се крие в търсенето на нови приятели, които искаме да имат еднакъв вкус и интереси.

Също така учените са установили, че при големи покупки човек се чувства виновен и затова си измисля алиби, с които да оправдае високите си разходи. Това се използва много често от специалистите по маркетинг, които популяризират продукта, чрез "оправданията" за бъдещия си клиент.

Според професор по маркетинг в Columbia Business School индикатори за социалния статут постепенно се преместват от скъпи автомобили до културни фактори (например - образованието или прочетените книги), тъй като много луксозни продукти губят своята изключителност поради големия брой фалшификати и копия.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser