Преминете към основното съдържание

Защо мъжете трябва да лакират един от ноктите си през октомври?

Този месец мъжете по света се обединяват в името на една кауза, в опит да бъде сложен край на насилието над деца
Chris Hemsworth
Chris Hemsworth © Instagram

На кого се дължи тази креативна и същевременно хуманна кауза? Австралийската неправителствена организация YGAP се заема със задачата да насърчи мъжете, като участват в социалната им кампания за въздействие - “Polished Мan”. Тя агитира силния пол да боядиса един нокът от пръстите на ръцете си, за да се повиши осведомеността и набирането на средства за подкрепа на борбата срещу физическо и сексуално насилие на деца под 18 години. По време на третата си година зад кампанията застават забележителни имена като това на актьорите Крис Хемсуърт и Тайлър Блекбърн, фотографа Дейвид Хигс и олимпийския златен медалист Майкъл Клим.

Идеята за "Polished Man" започва, когато изпълнителният директор на YGAP - Елиът Кастело се среща с наскоро спасено момиче от домашно насилие на име Теа. Това се случва по време на негово посещение в Камбоджа. Когато Теа е на 8 години, тя е станала жертва на физическо и сексуално насилие в продължение на две години. След това тя е била изпратена в сиропиталище. Преди да си тръгне от Комабоджа, Теа нарисувала сърце на дланта му и лакирала в син цвят единия му нокът. След като изслушва историята на Теа, Кастело решава да започне да лакира един от ноктите си, за да запомни Теа и тяхната вълнуваща среща. Той бил вдъхновен да сподели опита си с други хора, за да се повиши осведомеността и да направи промяна.

© Instagram

"Силата да спреш това е в ръцете ти. Тя започва с лакиране на нокът. Това лакиране води до разговор. Този разговор вдъхновява дарение. Това дарение дава възможност за превенция и защита," казва Costello. Това също важи и за дамите, които искат да изразят подкрепата си, като допринесат с помоща си за този нов тренд. Кампанията има за цел да насърчи и жените да помогнат на мъжете с лакирането и да кажат на света: "Предпочитам #PolishedMan", като публикуват снимка в социална медия.

© Instagram

Досега кампанията е допринесла с 433 743 $, а всички средства ще бъдат дарени на програми за възстановяване на травмите на децата, които са пострадали или са изложени на риск от домашно насилие в световен мащаб. В допълнение средствата ще бъдат насочени към бъдещите проекти на организацията YGAP, The Australian Childhood Foundation, The New York Centre for Children и World Vision Australia.

Автор Кристиан Пижов

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser