
Има много изследвания за това как цветът влияе на поведението на купувача.
Например, известно е, че топлите цветове (червено, оранжево, жълто) увеличават активността на посетителите, докато студените нюанси действат успокояващо и оставят по-приятно впечатление,.
Наскоро, група изследователи са се поинтересовали от това как златният цвят влияе на разходите ни.
4 ЦВЯТА, В КОИТО ДА ИНВЕСТИРАМЕ
За експеримента, в случаен ресторант са сложили две папки, в които се влага сметката - едната в златно, другата в черно. Оказа се, че клиентите получили сметката си в златната папка, са оставили повече бакшиш от другата група. След това, изследователите добавят папки с различни цветове и въпреки това, златните „печелят” повече.
Тогава авторите на експеримента са решили да пробват друго - да украсят някои маси в златно. Заключенията бяха потвърдени: тези, които са седели на златната покривка, са и тези, които са оставили по-голямата сума.