Преминете към основното съдържание

Златният цвят влияе на желанието ни да харчим пари

На подсъзнателно ниво си позволяваме да се влияем от различните цветове
© iStock

Има много изследвания за това как цветът влияе на поведението на купувача.

Например, известно е, че топлите цветове (червено, оранжево, жълто) увеличават активността на посетителите, докато студените нюанси действат успокояващо и оставят по-приятно впечатление,.

Наскоро, група изследователи са се поинтересовали от това как златният цвят влияе на разходите ни.


4 ЦВЯТА, В КОИТО ДА ИНВЕСТИРАМЕ


За експеримента, в случаен ресторант са сложили две папки, в които се влага сметката - едната в златно, другата в черно. Оказа се, че клиентите получили сметката си в златната папка, са оставили повече бакшиш от другата група. След това, изследователите добавят папки с различни цветове и въпреки това, златните „печелят” повече.

Тогава авторите на експеримента са решили да пробват друго - да украсят някои маси в златно. Заключенията бяха потвърдени: тези, които са седели на златната покривка, са и тези, които са оставили по-голямата сума.

messages.loading
Горе
ELLEworld twitter-logo-silhouette pinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser